Witam wszystkich dzieki za zainteresowanie mam pytanie jakiej firmy polecacie rozrzad do skody octavi 1.9 105 kM BXE kod silnika i jaki koszt mniej wiecej wychodzi wymiana.pozdrawiam
lukizeg,ja zmieniałem nie dawno i ta przyjemność kosztowała 994zł
części z płynem 694zł
pasek CT1028 rolki 55735 55739 pompa wody P565
Części najlepsze jakie mieli do zaoferowania :szeroki_usmiech
Robota to wymiana, dolanie i odpowietrzanie G12, test komputerowy+kąt wtrysku
Jak chcesz to dam Ci namiar na warsztat, znają się na rzeczy, nie zdzierają i kitu nie pociskają
lukizeg,ja zmieniałem nie dawno i ta przyjemność kosztowała 994zł
części z płynem 694zł
pasek CT1028 rolki 55735 55739 pompa wody P565
Części najlepsze jakie mieli do zaoferowania :szeroki_usmiech
Robota to wymiana, dolanie i odpowietrzanie G12, test komputerowy+kąt wtrysku
Jak chcesz to dam Ci namiar na warsztat, znają się na rzeczy, nie zdzierają i kitu nie pociskają
rozumiem, że części oryg.? A tak z ciekawości bo po raz pierwszy mam diesla co to za płyn i G12?! sorka juz skumałem - chłodzący ale G12 (zabij nie pojmę)
dzieki za pomoc nie wiem ogladałem na allegro z rozrzad z firmy SKF , ale znajomy mówi ze nie za dobra firma , a orientujecie sie jaka marka jest tych orginalnych sa conti, skf, ravile, musze tez juz pompe wody wymienić
rozumiem, że części oryg.? A tak z ciekawości bo po raz pierwszy mam diesla co to za płyn i G12?! sorka juz skumałem - chłodzący ale G12 (zabij nie pojmę)
G12 - rodzaj płybu chłodzącego (ori) a kolega zastosował skrót myślowy, że odpowietrzyli mu furę i dolali G12.
rozumiem, że części oryg.? A tak z ciekawości bo po raz pierwszy mam diesla co to za płyn i G12?! sorka juz skumałem - chłodzący ale G12 (zabij nie pojmę)
G12 - rodzaj płybu chłodzącego (ori) a kolega zastosował skrót myślowy, że odpowietrzyli mu furę i dolali G12.
A napiszcie mi jak sie wam sprawuje ta octavia co sie lubi psuj jestem świeżym użytkownikiem 1.9 105 KM BXE elegance
giiiienek, pasek Contitech. Ina, Ruville i SKF to generalnie to samo, więc możesz sobie SKF wziąć, bo są troszkę tańsze (płacisz wyłącznie za logo - naprawdę, nawet fabryka jest ta sama). Hepu nie znam.
Witam chcę wymienić rozrząd jakich firm polecacie pasek pewnie conitech a reszta Ruville, SKf, Hepu, Ina ?????
Kup zestaw którejś z firm które wymieniłeś i na pewne będzie OK. najtańsza będzie pewnie INA, np. coś takiego - zestaw rozrządu, i powinieneś być zadowolony z takiej opcji.
Witam.
Od 2008 użytkuję od nowości OII BXE. Samochód głównie eksploatowany w mieście plus raz lub dwa razy do roku trasa kilka tys. km. W tej chwili mam przebieg ok 61500. W zeszłym roku byłem na przeglądzie 60 tys (komputer wskazał to przy stanie 51 tys). W tej chwili komputer podaje jeszcze jakieś 12 tys do przeglądu - który by wskazywał na 90 tys. No i w związku z tym kilka pytań:
1) czytałem na forum że lepiej przy przeglądzie na 90 tys wymienić rozrząd - mam to robić mimo iż będę miał ok 75 tys?
2) w ASO powiedzieli mi że maja zasadę albo 120 tys albo 5 lat wymiana rozrządu (w przyszłym roku 5 lat 8) )
3) zalecana jest wymiana z pompą od razu?
Z góry dzięki za odpowiedzi
Jak widzę to masz zmienny okres przeglądowy QG1 stąd komputer informuje Cie o przeglądach w niekoniecznie równych interwałach. Z dobrej praktyki wiadomo i nawet lepiej
przestawić się na przeglądy QG2, czyli co 15tys. km
1. Rozrząd w moim BXE byl zalecany przy 120tys.km i dojezdził spokojnie do 117tys. Wtedy
wymieniłem. Przy 75tys. z rozrządem bym się jeszcze wstrzymał. Przy 90tys-105tys już bym
wymieniał.
2. j/w
3. Nie musisz z pompą ale jest to zalecane i tak się praktykuje.
Jak pasek będzie nowy to IMO pozostałe części chyba nic nie zniszczą jak padną? Rolki będzie słychać a pompa będzie cieknąć, a na tym pasku kolejne 50kkm a raczej pięć lat pośmigam. Rocznie nie robię więcej jak 10kkm. Do tego czasu rolki i pompa chyb wytrzyma :lol:
No chyba mi nie powiesz a jeśli to uargumentuj, że nowy pasek nie wytrzyma kolejnych 50 kkm a pozostałe "graty" rozrządu będą miały wtedy 100 kkm i tego nie wytrzymają. IMO zalecenia wymiany rozrządu przy 120 fabryka a przy 90 zdrowy rozsądek podyktowane sa przede wszystkim paskiem a nie pompy czy rolki. Zgodzę się, że te graty mogą walnąć tak jak pasek przy 90-100 ale to pasek jest najsłabszym ogniwem który chcę wymienić nie ze wzgl. na przebieg a na wiek, bo guma się szybciej starzeje niż metal.
andrzej1962, wymień pasek z rolkami a zostaw pompę wody. Instrukcja mówi o wymianach paska rozrządu w 1.9TDI BXE przy 150kkm lub 5 lat. Ja zmieniłem przy około 120kkm i pompa wody była OK, rolka już troszkę szumiała, pasek trudno ocenić. Więc myślę jak już napisałem wymień sam pasek z rolkami bez pompy.
Witam!
Kupiłem miesiąc temu Octavię II 1.9 tdi 105km bxe 2008/09(końcówka 2008, pierwsza rejestracja luty 2009) po face-lifcie. Auto zadbane, serwisowane, kompletna książka, tylko jest małe ale!
Przejechane ma 141 tyś. i nie miało jeszcze wymienianego rozrządu. Książkowo wymiana jest co 150tysięcy. Jednak jak czytam tu na forum, dochodzę do wniosku, że już jest najwyższa pora! Z kolei znajomy mówił mi, że części, które mają przewidzianą żywotność na 150tyś. powinny wytrzymać i 200!
Zatem czy spokojnie dobić do tych stu pięćdziesięciu? A może już jest ostatni dzwonek? Jeśli tak, to może ktoś z forumowiczów poleciłby dobrego mechanika/serwis w Warszawie? I jaki komplet rozrządu wybrać w przystępnej cenie?
Tak jak napisał Kolega wyżej- z góry dzięki za odpowiedzi
Komentarz